6 februari 2014

Ny start😊

Fick en pĂ„minnelse av min svĂ€rmor att det var lĂ€nge sedan jag var inne och skrev. SkĂ€ms pĂ„ mig men till mitt försvar kan jag skriva att tiden verkligen inte funnits . VĂ„ran ponny bailey fick tidigt i höstas kotledsinflamation  pĂ„ bĂ„da framhovarna men efter tvĂ„ mĂ„nader i sjuk hage fick K börja skritta igĂ„ng honom. K har haft en Ă€ngels tĂ„lamod med honom och Ă€ntligen har dom fĂ„tt börja galoppera  till Baileys förtjusning. Skönt nĂ€r allt slutar gott och huvudsaken Ă€r ju att bailey mĂ„r bra .
Min son H har ju sin diagnos adhd/autism som har stĂ€llt till det lite för honom ihop med att han börjar bli tonĂ„ring sĂ„ blir det för rörigt i huvudet. Att fĂ„ honom till skolan har inte varit lĂ€tt under hösten och han drabbades av depression /Ă„ngest attacker. Inget barn ska behöva mĂ„ sĂ„ dĂ„ligt och kĂ€nna sig sĂ„ nedstĂ€md fruktansvĂ€rt att som förĂ€lder "bara" kunna finnas dĂ€r vid sidan om och försöka förstĂ„. Vi har haft tur i oturen och trĂ€ffat fantastiska mĂ€nniskor bĂ„de pĂ„ Bup och Habiliteringen som hjĂ€lpt H  sĂ„ idag Ă€r han pĂ„ bĂ€ttringsvĂ€gen med hjĂ€lp av lite mediciner och terapi. Mitt i allt sĂ„ ska man ju försöka att ha ett "normalt" liv oxĂ„ ...haha egen tid ja kanske om ett par Ă„r eller rĂ€knas det som egen tid nĂ€r jag Ă€r pĂ„ jobbet? Eller med K i stallet/tĂ€vlingar ja varför inte? Att planera och ha struktur Ă€r vardagsmat i vĂ„ran familj annars faller korthuset ihop sĂ„ fort vi glĂ€ntar pĂ„ ytterdörren.
Nu pĂ„minner H mig att han vill ha korvstroganoff  till lunch. BĂ€sta att göra extra för det hans nya favorit mat och han kan Ă€ta det alla mĂ„ltider pĂ„ dagen.
Kramiz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar