21 september 2010

Familjen Mellbins vecka...

Ja då var det tisdag igen och strax dax att åka och jobba kväll 11-20.....Veckan började med att K hade ridning på måndag kvällen och för andra gången skulle hon rida stallets snabbaste ponny Baily..hmmm jag brukar inte vara orolig när hon rider men denna super fina häst är så snabb och älskar att galoppera runt i 100 km i ridhuset!!!Men K sitter som fast klistrad i sadeln och får honom att gå så snyggt både traven och galopp. Hon lyckas också med skänkelvikning över diagonalen flera gånger och Baily arbetade så fint...Jag blir så stolt!! Men sedan händer det i sista galoppen Baily får världens fart och bara far runt, K gör som ridläraren sagt,styr hästen mot sargen av ridbanan för att stoppa honom men efter 1 tim ridning orkar hon inte hålla honom utan tappar greppet om tyglarna och hamnar framme på halsen och rider runt sin ridlärare i cirklar i galopp!! Oj oj han jag å tänka medan s jag säger till K att hålla sig lugn och ridläraren lyckas prata Baily lugn...Jaaa hon satt kvar! min duktiga tjej har sån balans att hon lyckas hålla sig kvar helt enormt och alla föräldrar på läktaren berömmer henne!!Puss mammas duktiga häst tjej...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar